По повод 23-то издание на Life Ball 2015, провеждан традиционно във Виена, фотографката Инге Прадер подари на публиката вдъхновяващи фотографии на една част от картините на австрийския художник Густав Климт
Текст Нора Динчева
През май Виена осъмна с плакати в човешки бой, на които обичаната Аделe Блох-Бауер на Густав Климт, се беше превърнала в брадатата Кончита Вурст. В единия край на града обществото негодуваше, а в другия ликуваше и очакваше с нетършение все по-голямата помпозност на бала на Гери Кецлер. Възмущението загасна бързо, след като завесите на тържеството паднаха и участниците се разпръснаха, в очакване на новото пирщество за очите през 2016 г. Но „балът на живота“ няма да се състои следващата година, както обяви наскоро нейният създател. Причините са спекулативни и варират от финансови затруднения до преосмисляне на цялостния концепт на събитието.
А покрай шума, овациите, печалбата и соченето с пръст на новата австрийска звезда Вурст, която скоро след „Евровизия 2015“ угасна, някак пропуснахме творенията на фотографката Инге Прадер. Live Ball още от самото си създаване е тематичен, и обикновено визуално е посветен на определена епоха, която е изградила трайни естетически нагласи и образи. Седмици преди откриването на бала се изготвя, така наречената Style Bible. Тя вдъхновява участници и организатори за тяхното превъплащение, макар и само за една нощ.
Инге Прадер успя да „съживи” картините на Густав Климт, като пресъздаде артистичната атмосфера на Fin de Siècle в тях, с помощта на добре подготвен екип от модели, асистенти и художници. За трети път иконата на модната фотография успя да улови пред обектива си един приказен свят.
__________________________